WELP achtergrond banner

Adverteren

Online adverteren, doet u dat op social media of kiest u voor Google Adwords?

De eerste reactie die ik als marketeer altijd krijg is: ‘Adverteren? nee dat is veel te duur!‘. Nou dat hoeft dus niet.

Adverteren kan prijzig uitvallen, indien deze 24/7 aan staan. We gaan onderzoeken waar en wanneer jouw doelgroep online is en daarop passen wij de advertenties aan. Wat wilt uw doelgroep zien, waarop klikken zij en hoe maken we het doel zo aantrekkelijk mogelijk.

Advertenties moeten altijd voorbereidt en gemaakt worden. Dit kost een aantal uren en maakt de eerste maand van adverteren duurder. Wanneer de advertenties draaien, check ik continu hoe deze advertenties presteren en hoe deze verder geoptimaliseerd kunnen worden.

‘Waarom moet ik online adverteren?’

Je moet natuurlijk helemaal niets. Maar het is in Google Ads zo geregeld dat uw concurrent bijvoorbeeld op uw bedrijfsnaam kan adverteren, wanneer u dit niet doet. Dit houdt in dat wanneer iemand uw bedrijfsnaam zoekt, de concurrent als eerste hit ziet. Uit gewoonte wordt hier vaak op geklikt. Op dat moment bent u eigenlijk verplicht aan uzelf en aan uw doelgroep om te gaan adverteren op uw eigen bedrijfsnaam. Google houdt er rekening mee dat u dit doet voor uw eigen bedrijf en vraagt dan een schappelijke prijs hiervoor. De concurrent komt niet bovenaan te staan, hoeveel hij ook biedt.

Adverteren kan in Google, maar ook bijvoorbeeld op social media en andere websites.

Adverteren op andere websites is bijvoorbeeld mogelijk door middel van remarketing. “Ja die irritante cookie banners die vaak op poppen als u een website bezoekt”. Maar hoe fijn is het als uw product daarachter staat te schitteren als advertentie. Door middel van deze cookies kunnen we online bezoekers tracken en hen uw product nog eens laten zien op andere websites.

Bent u benieuwd naar de advertentiemogelijkheden voor uw bedrijf?